torsdag 10. januar 2013

Hvordan jeg valgte navnet til babyen min - Como eu escolhi o nome para o meu bebê


Hvordan velger barnets navn som er behagelig for far og mor?

Faktisk, å velge barnets navn er litt vanskelig, spesielt når det er første barn.
Når min mann og jeg visste kjønnet på babyen vår så letet jeg etter på et navn som kunne være lett å si her i Norge og  Brasil.
Det er flere lister med navn som du kan finne på internett.
Jeg forsket mye, men var alltid i tvil hvilke navn å velge.


Como escolher o nome do bebê que seja do agrado do pai e da mãe?

Na verdade, a escolha para o nome do bebê é um pouco difícil, ainda mais quando se é o primeiro filho.
Quando meu esposo e eu ficamos sabendo do sexo do bebê, fui logo procurar um nome na internet que fosse fácil de falar aqui na Noruega e no Brasil.
Existem várias listas de nomes que você pode encontrar facilmente na internet. 
Pesquisei bastante,mas sempre ficava na dúvida qual o nome escolher. 

Uker 19 - 19 semanas
 På den måten valgte vi navnet:

Etter hadde letet mye på internett etter et navn til vår datter, bestemte jeg meg for å lage en liste. Jeg valgte mer enn 20 navn som jeg syntes de var vakre.Så min mann og jeg valgte sammen. Vi tok navnene fra listen som ikke liker mye. Og det var bare en igjen.

Assim foi a escolha do nome:

Depois de muito pesquisar na internet por um nome para a nossa filhinha, resolvi fazer uma lista. Escolhi mais de 20 nomes que eu acho que são bonitos. Então, meu esposo e eu escolhemos juntos. Nós fomos tirando da lista nome por nome até sobrar apenas 1.




Melissa var navnet som vi valgte. Og både han og jeg ble fornøyde med navnet! Vi syntes at dette er et veldig fint navn "Melissa"!

Melissa foi o nome escolhido. E tanto ele como eu ficamos felizes com o nome! Nós achamos que é um nome muito bonito "Melissa"!


Dette er vår kjære datter som vi elsker mye! - Essa é a nossa querida filha que amamos muito!

Hvordan valgte du navnet til babyen din?

Como você escolheu o nome do seu bebê?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar