søndag 12. januar 2014

Jeg anbefaler boken om Malala - Eu recomendo o livro sobre Malala

Hei alle sammen! I dag er det en flott dag! Solen skinner veldig fint, men det er fremdeles kaldt.  

Det er fordi snøen endelig har kommet og alt er hvitt og fint.

Jeg har vært sammen med familien min i kirken i dag. Det var koselig å synge og høre på fine sanger om Guds kjærligheten! 

Olá a todos! Hoje está um dia lindo! O sol está brilhando muito, mas o ar continua muito frio.

Isso porque a neve finalmente chegou e tudo está branco, bonito e frio.

Estive com minha família na igreja hoje. Foi muito bom cantar e ouvir lindas canções sobre o amor de Deus!




Men, jeg skal ikke snakke om det. Jeg vil snakke om denne boken som heter "Jeg er Malala"(Jenta som kjempet for retten til skolegang, og ble skutt av taliban). Jeg fikk den til jul og jeg ønsket veldig godt å lese om denne historien.

Min svigemor og min mann visste at jeg ville lese denne boken. De visste også at jeg liker å lese sanne historier. Så, var det for meg, en flott gave!

No entanto, eu não vou falar sobre isso. Vou falar sobre este livro chamado 
"Eu sou Malala"(A garota que lutou pelo direito de ir à escola, e foi baleada pelo taliban). Eu ganhei no Natal e eu queria muito ler esta história.

Minha sogra e meu marido sabiam que eu queria muito ler o livro. Eles também sabiam que eu gosto de ler histórias com fatos reais. Então, este foi para mim, um ótimo presente!


  
Jeg har begynt å lese boken og det er en veldig inspirende bok.

Her er noen setninger i boken som jeg likte å lese og de viste meg mye kjærlighet mellom far og barn.



"Jeg var ei jente i et land der mennene skyter i luften for å feire guttebarn, mens jentebarn blir gjemt bort bak forheng". 

"Faren min, er annerledes enn de fleste pashtunske... Han sier at han så meg inn i øynene da jeg var født, og forelsket seg i meg... Til andre sa han: Jeg vet at det er noe helt spesielt ved dette barnet".

Jeg anbefaler denne boken vedig sterk!!! 

Eu já comecei a ler o livro e é um livro muito inspirador.

Aqui estão algumas frases no livro que eu gostei de ler e que mostram para nós leitores, muito amor entre pai e fiha .


"Eu era uma menina em um país onde os homens disparar fogos de artifício para celebrar um bebê menino, mas bebê menina, se esconde atrás da cortina".

"Meu pai é diferente da maioria ... Ele diz que olhou nos meus olhos quando eu nasci, e se apaixonou por mim...Para os outros, ele disse: Eu sei que há algo de especial nesta criança.". 

Recomendo este livro!!! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar