torsdag 9. mai 2013

Et barn og Gud - Uma criança e Deus.

Hei alle sammen!
Jeg leste denne historien tidligere på internett i dag og ønsker å dele den med dere. Veldig vakkert, vel verdt å lese!


Olá para todos!
Essa história eu li hoje cedo na internet e gostaria de compartilhar ela com vocês. Muito linda, vale a pena ler!




"Et barn er klar til å bli født og spurte Gud:_ De sier at i morgen vil jeg bli sendt til jorden ... hvordan kan jeg leve der? Jeg er så liten og hjelpeløs?!

Gud svarte: _Blant de mange engler har jeg valgt en for deg. Vil vente på deg og vil ta vare på deg.

_ Men si meg, her i himmelen jeg ikke gjør noe. Jeg bare synger og smiler som er nok for meg å være lykkelig. Vil jeg være lykkelig der?

_ Din engel vil synge for deg og smile ... Hver dag, hvert øyeblikk, vil du føle din engels kjærlighet og være lykkelig.


Barnet insisterer: _Hvordan kan jeg forstå når noen snakker til meg på et språk jeg ikke kjenner? Høre fra Gud: _Med mye tålmodighet og omsorg din engel vil lære deg hvordan å snakke.

_ Og hva skal jeg gjøre når jeg ønsker å snakke med deg? Gud svarer med ømhet: _Din engel vil plassere hendene og lære deg.

_De sier at på jorden er det dårlige mennesker. Hvem skal beskytte meg? Høre fra Gud: _Din engel, selv om det betyr å risikere sitt eget liv.

_ Men jeg vil alltid være trist fordi jeg kan ikke se deg mer. Og Gud forsikrer: _Din engel vil alltid snakke om meg og lære deg hvordan å komme til meg, og jeg vil alltid være ved siden av deg.


I det øyeblikket var det mye fred i himmelen, men stemmer fra jorden kan allerede bli hørt. Barnet hast spurte mykt: _Å Gud, hvis jeg skal ut nå, kan du fortelle meg, vær så snill, navnet på engelen.

Og Gud svarer: _Du vil kalle din engel Mor"!

For meg mødrene er som engler sendt av Gud og det er derfor vi kan ikke glemmer dem! Aldri!


"Uma criança pronta para nascer perguntou a Deus: _Dizem que amanhã serei enviado à Terra... como viverei lá, sendo assim pequeno e indefeso?
Respondeu Deus: _Entre muitos anjos eu escolhi um especial para você. Estará te esperando e tomará conta de você.

_ Mas, diga-me: Aqui no céu eu não faço nada a não ser cantar e sorrir o que é suficiente para que eu seja feliz. Serei feliz lá?

_ Seu anjo irá cantar e sorrir para você... A cada dia, a cada instante, você sentirá o amor do seu anjo e será feliz.

Insiste a criança: Como poderei entender quando falarem comigo, se eu não conheço a língua que as pessoas falam? Ouve de Deus: Com muita paciência e carinho seu anjo lhe ensinará a falar.

_ E o que farei quando eu quiser te falar? Deus responde com ternura: Seu anjo juntará suas mãos e te ensinará.
_Dizem que na Terra há homens maus. Quem me protegerá? Ouve de Deus: _Seu anjo, mesmo que tenha que arriscar a própria vida.

_ Mas eu serei sempre triste porque eu não te verei mais. E Deus lhe tranqüiliza: _Seu anjo sempre lhe falará sobre mim, lhe ensinará a maneira de vir a mim, e eu estarei sempre dentro de você.

Nesse momento havia muita paz no céu, mas as vozes da Terra já podiam ser ouvidas. A criança, apressada, perguntou suavemente: _Oh, Deus, se eu estiver a ponto de ir agora, diga-me, por favor, o nome do meu anjo.

E Deus responde: _Você chamará seu anjo de Mãe".

Para mim, as mães são como anjos enviados por Deus, e é por isso que não podemos esquecê-las! Nunca!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar