tirsdag 22. januar 2013

Øyeblikk av svangerskapet mitt - Momentos da minha gravidez



Fra det øyeblikket jeg oppdaget at jeg var gravid, jeg visste det ville bli mange forandringer i kroppen min, både hormonelle og emosjonelle. Jeg var fortsatt usikker for opplæring og utdanning av et nytt vesen. Les mer-->>

Desde o momento em que eu descobri que estava grávida, eu sabia que haveria em meu corpo várias mudanças hormonais e sentimentais. Eu me sentia ainda insegura para a formação e educação de um novo ser.  Leia mais-->>



Første ultralyd - primeira ultrasom


4 måneder - 4 meses

Tiden gikk fort, og hvert stadium av svangerskapet og utvikling av babyen min ble mer spennende.

O tempo foi passando rapidamente, e cada fase da gravidez e do desenvolvimento do meu bebê era mais emocionante.


5 måneder - 5 meses

 Det var flere måneder som jeg var forsiktig med mat,  avtaler hos legen, slik at alt gikk som det skulle.

Foram vários meses de cuidados com alimentação, consultas médicas,  para que tudo corresse bem. 



 
6 måneder - 6 meses



7 måneder - 7 meses

Når den store dagen kom, økte angsten enda mer.
Det var en ny opplevelse for meg og for min baby.
Da jeg kom til tidspunktet for fødselen, var jeg super glad for å se ansiktet av det lille vesenet som jeg ga navnet Melissa. Les mer-->>
  
Quando chegou o grande dia, a ansiedade aumentou ainda mais.
Ao chegar próximo ao nascimento, eu  já estava super ansiosa para ver o rostinho daquele pequeno ser que que eu dei o nome de Melissa.
Foi uma nova experiência tanto para mim quanto para o meu bebê. Leia mais-->>


8 og halv måneder  - 8 meses  e meio
I venterommet - na sala de espera
Fødsel - nascimento
En stolt far - O pai orgulhoso


"Alle mødre blir fortalt at dette øyeblikket av intimitet, vil barnet begynne å anerkjenne deres mor ved lukt, berøring, huden, varmen, og moren i sin tur vil lære å identifisere barnets behov, observere tegnene barnet overfører". Les mer>>

 "Todas as mães ficam sabendo que nesse momento de intimidade, o recém-nascido vai começar a reconhecer a mãe pelo cheiro, pelo toque, pela pele, pelo calor, e a mãe, por sua vez, vai aprender a identificar as necessidades do seu filho, observando os sinais que ele lhe transmite".  Leia mais>>

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar