lørdag 15. desember 2012

O que fazer no inverno - Hva gjøre i vinteren




A primeira coisa que vi lá fora hoje cedo quando acordei,foi uma enorme quantidade de neve e vento,como uma pequena tempestade. Nenhum carro nas estradas,tudo em silêncio!
Meus planos para hoje era dá uma passadinha no shopping center para ver as novidades,e também para não ficar o dia todo em casa. Mas não deu! 

Det første tingen jeg så når jeg våknet denne morgenen, var en stor mengde snø og vind, som en liten storm. Ingen biler på veien, og alt var bare stille ute!
Min plan for i dag var å gå til et kjøpesenter for å se hva som er nytt, og heller ikke å være hele dagen hjemme. Men det gjorde ikke!





 O que fazer em casa em um dia tão silencioso e frio?

Existe coisa melhor para os dias de inverno do que ficar em casa, de pijama, assistindo televisão ou curtindo "fazer nada" com a família?
E eu só sei que esse tempinho frio dá uma preguiça, uma vontade de ficar em casa vendo filme, comendo…essas coisas boas chamadas “fazer quase nada”. Pra quem quer sair de casa um programa bom para fazer, certamente, é em lugar fechado. Cinema, livraria e um café (pra tomar chocolate quente), pra mim, são boas dicas.  

Hva gjøre hjemme på en dag så kaldt og stille?

Det er ingenting bedre for vinterdager enn oppholde seg hjemme i pyjamas, se på TV eller nyte "å gjøre ingenting " med familien?

Jeg vet at kaldt vær gir latskap, vi ønsker bare å være  hjemme å se på film, spise ... god samtale disse tingene "gjøre nesten ingenting". For de som ønsker å gå ut idag for å gjøre noe, jeg anbefaler aktiviterer innendørs.  Kino, bokhandel og kafé (for å drikke varm sjokolade), for meg, er gode tips.


OBS:Vær forsiktig hvis du må ut å kjøre bil idag!
(Seja cuidadoso se for sair de casa e dirigir)!


Leia também (Les også)

É o tempo do Advento - Det er den tiden av Advent

O inverno está chegando! (Vinteren kommer)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar